3 tips for å oppnå kundelojalitet

Illustrasjon med tag

Ved å annonsere til personer som har besøkt din nettside, app, butikk eller Facebook-side, når du publikum som allerede kjenner deg. Hjelp dem å gjenoppdage bedriften din og få de lojale kundene til å komme tilbake. Her kommer våre tre tips til hvordan du kan få folk til å gjenoppdage bedriften din og skape kundelojalitet.

1. BRUK DATA TIL Å SKAPE NYTT ENGASJEMENT

Uansett om du ønsker å oppnå flere salg eller oppnå kundelojalitet, må du ha en strategi. En god strategi er å målrette annonser mot målgrupper som er basert på dataene dine og hentet gjennom Facebook-pikselen. Gjennom Facebook-pikselen kan du følge opp de besøkende på nettstedet ditt; Hvem de er, hva de liker og hvilke handlinger de foretar seg på nettsiden din, eksempelvis hvilke produkter de legger til i handlekurven eller hvilke sider som er mest besøkt. Ser du for eksempel at varen du selger ble lagt i handlekurven, men kjøpet ble ikke fullført – kan du lage en annonse med bilde av varen rettet mot besøkende som har sett på varen på nettstedet ditt.

2. SPESIFISER PERSONENE DU ØNSKER Å FØLGE OPP

Med Facebook-pikselen på plass, kan du opprette et egendefinert publikum for å spesifisere personene du ønsker å nå med annonsene dine. Facebook-pikselen kan automatisk legge til personer i et egendefinert publikum, basert på de spesifikke handlingene du er mest interessert i å målrette mot – for eksempel personer som besøker startsiden på nettsiden din eller personer som ser på et produkt, men ikke foretar et kjøp. Dermed vet du akkurat hvem målgruppen er, og det blir enkelt å velge målgruppe når du oppretter annonser.

3. RIKTIG ANNONSE TIL RIKTIG PERSON

Dynamiske annonser bruker maskinlæringen for å vise de mest relevante produktene og annonseinnholdet automatisk, basert på handlingene som er foretatt på din nettside eller app. Du kan dermed vise produkter som er skreddersydd til interessene deres og får muligheten til å følge opp folk som har besøkt nettsiden eller appen din, både nye og tilbakevendende kunder. På denne måten slipper du å opprette individuelle annonser for hvert enkelt produkt og/eller tjeneste. Hver gang noen viser interesse i en av dine varer eller produkt, vil Facebook dynamisk opprette og levere en annonse for den/de personene.

Les mer om Facebooks dynamiske annonser her.

Gjennom Facebook’s rapportering- og analyseverktøy kan du enkelt se hvilke typer annonser og plattformer som får mest engasjement fra publikummet ditt og det blir lettere for deg å oppnå kundelojalitet.  Og trenger du hjelp til å tyde tallene og resultatene dine – er vi her for å hjelpe! Vi hjelper våre kunder med Facebook daglig og kan bistå deg med det du måtte trenge. Kontakt oss for en uforpliktende prat!

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.