3 tips til å skape innhold med Facebook Business Suite

3 tips med Facebook Business Suite

Historier og innlegg på Facebook og Instagram viser at din bedrift er aktiv og klar for nye kunder. Ved hjelp av Facebook Business Suite – et gratis verktøy – kan du administrere all bedriftsaktiviteten din på Facebook, Instagram og Messenger fra ett sted.

1) DEL INNHOLD JEVNLIG

Når du deler innhold jevnlig, vil kundene tenke på din bedrift når de er klare for å kjøpe noe. Den enkleste måten å overholde jevnlig publisering på, er å planlegge innleggene dine på forhånd. Med Facebook Business Suite kan du opprette og planlegge innlegg både fra datamaskin eller mobil, slik at du kan holde kontakten med følgerne dine samtidig som du sparer tid og kan fokusere på andre forretningsmål. Du kan også krysspublisere innhold på tvers av Facebook og Instagram ved et enkelt tastetrykk.

Har du planlagt et innlegg, men bestemt deg for å gjøre noen små endringer? Ingen problem! Du kan enkelt gå inn og redigere innlegget ditt selv om det allerede er planlagt. Dermed trenger du ikke starte fra begynnelsen. Og kommer du på noe du vil poste, men ikke er klar for å publisere – kan du lagre innlegget som et utkast.

2) POST NÅR PUBLIKUMMET DITT ER MEST AKTIVT

Det finnes ikke en fasit på når det er best å publisere noe på Facebook og Instagram. Men, ved å ta en titt på Innsikt-delen i Business Suite kan du se hvor følgerne dine befinner seg og hvilken tidssone de er i. Om du har publisert jevnlig, kan du også se etter mønstre. Kanskje Facebook-innleggene dine pleier å få flere likes når de publiseres etter kl. 16, eller kanskje dine Instagram Stories og/eller Instagram Reels får flere visninger i helgene? Bruk det du lærer til å publisere innhold når publikummet ditt er mest aktivt og har størst sannsynlighet for å engasjere seg.

business suite

Les vårt blogginnlegg om de beste tidene for å publisere på sosiale medier her.

 3) PUBLISER INNHOLD SOM ENGASJERER FØLGERNE DINE

Kjenner du kundene dine? Vet du hva de liker, ikke liker, hva de interesserer seg for og ikke interesserer seg for? Planlegg ulike typer innhold i Business Suite og følg med på Innsikt-delen for å forstå hva ditt publikum liker best og hva som engasjerer dem. Bruk denne innsikten til å tilpasse innholdsstrategien din og publiser innholdet som du vet følgerne dine setter mest pris på.

Nå som du har fått tips til hvordan du kan skape innhold med Facebook Business Suite, kan du teste hva som fungerer for din bedrift. Du kan bruke Facebook Business Suite på datamaskin eller som app på iOS eller Android. Klikk her for å laste ned Facebook Business Suite for iOS eller klikk her for å laste ned Facebook Business Suite for Android.

Les også blogginnlegget «Nyheter i Facebook Business Suite».

 

Ønsker du å finne ut hvordan din bedrift kan skape vekst med engasjerende innhold eller
trenger du hjelp med innholdsproduksjon og publisering? Ta kontakt med oss i dag!

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.