Blogg

b2b-markedsføring

Tips til B2B-markedsføring

Noen praktiserer fremdeles den gode gamle metoden telefonsalg, mens andre har et mer bevisst forhold til B2B-markedsføring og har en god kommunikasjonsmiks. Vi treffer også på de som har en mer halvhjertet fremgangsmåte ved å poste en gang iblant på Facebook. Uansett hvilken type markedsføring din bedrift praktiserer, så er det ikke alltid like lett…
Read more

Derfor bør du optimalisere for stemmesøk

Google troner øverst som den mest besøkte nettsiden i verden og dominerer markedet for søkemotorer med over 92% av markedsandelen. Hittil i år har Google blitt besøkt 81 milliarder ganger (juli 2020). Dette tilsvarer 40 000 søk i sekundet. I gjennomsnitt Googler hver person tre til fire søk hver dag, og den mest brukte metoden for…
Read more

Brukervennlig nettside_Responsivt design

Er din nettside brukervennlig?

Har du noen tenkt på om din nettside er brukervennlig? Hva er egentlig forskjellen på universell utforming og en brukervennlig nettside? Er designet på nettsiden viktig egentlig? Det er flere faktorer som avgjør om din nettside er brukervennlig. Trenger du hjelp til å lage nettside? Vi lager nettsider etter de nye kravene til universell utforming.…
Read more

Skaff leads mens du er på ferie

Skaff leads mens du er på sommerferie

Ukene før ferien kan føles som et eneste langt maraton med gjøremål. Men hva er viktig å tenke på og hva skal du prioritere for å starte ukene etter ferien med god omsetning og mange leads? Det finnes flere måter å skaffe leads på, mens du ligger i solstolen, er på biltur eller pusser opp…
Read more

Universell utforming

Universell utforming vil sørge for at alle kan bruke nettsiden din, uansett forutsetninger. Alle nettsider og apper skal være tilrettelagt mennesker med funksjonsnedsettelser ved å lage teknologiske løsninger som fungerer for alle. Dette er helt nødvendig for noen, men bra for alle. Trenger du hjelp til å lage nettside? Vi hjelper deg med å lage…
Read more

Hva er forskjellen på SEO og Google Ads?

Driver du din egen bedrift og lurer på hva forskjellen på SEO og Google Ads er? Da har du sannsynligvis en nettside også. Har du undersøkt hvor lett det er å finne dine tjenester og produkter i søkeresultatet – forutsatt at de ikke allerede vet hvem du er? Dersom du ikke har en av de…
Read more

Slik finner du de rette søkeordene

Søkeordene du bruker på nettsiden din har stor betydning for resultatene du får. Har du fått høre at du bør jobbe med innholdet på nettsiden din? Eller kanskje du har fått høre at du bør jobbe litt med SEO? Så du Googler SEO for å finne ut hvor du skal begynne, men syns det virker…
Read more

Google søk

En historie om Google

Det er 25 år siden Standford-studentene Sergey Brin og Larry Page startet sitt doktorgradprosjekt med det hårete ønske om å gjøre all verdens informasjon, tilgjengelig for alle. Programmet de skrev er starten på det vi dag kjenner som Google, og ble den gang kalt for BackRub. Les også: Hvordan lage en publiseringsplan for sosiale medier?…
Read more

IPSOS – oppdaterte tall for SoMe i Norge, Q1 2020

Lurer du på hvordan sosiale medier brukes i Norge? Nå har Ipsos SoMe-tall for Q1 2020 kommet! Her finner du oppdaterte tall for Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn og Twitter. Les også: Hva bør du gjøre med markedsføringen nå? Les også: Slik lykkes du på Instagram i 2020 Alle tall er hentet fra ipsos.com. Ønsker…
Read more

publiseringsplan sosiale medier

Hvordan lage en publiseringsplan for sosiale medier?

Har du hørt om fenomenet publiseringsplan? Hvis du ikke allerede benytter deg av dette hjelpemiddelet i en ellers så hektisk hverdag, så er det bare å sette i gang. Vi gir deg en kort innføring i hva det er, hvordan du enkelt kan benytte deg av det samt noen tips til å komme i gang.…
Read more