Blogg

Blink Marked | Hold deg oppdatert

Markedsføring er stadig i endring, og det
er et flust av begreper å holde styr på.
Vi holder deg i loopen fra det siste i livet til Blink Marked
og nyheter innen digital markedsføring.

Nå må retusjert reklame merkes

Aldri før har det vært enklere å manipulere fasong, størrelse og hud på bilder, og skjønnhetsidealet vårt har aldri vært mer urealistisk enn det er i dag. Med et enkelt tastetrykk, kan du se ut som en helt annen person ved hjelp av filter, og det kan være vanskelig å skille mellom hva som er ekte og hva som avviker fra virkeligheten. Nå har Stortinget vedtatt endringer i markedsføringsloven som har til formål å bidra til å redusere kroppspress i samfunnet på grunn av idealiserte personer i reklame. Fra og med 1. juli 2022 må all reklame med retusjerte personer

7 tips til effektiv digital markedsføring

Det meste vi gjør i dag foregår på nett. Derfor er det viktigere enn noen gang å være synlig slik at dine produkter og/eller tjenester

E-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring er en kostnadseffektiv måte å nå ut til et stort antall mottakere og er den mest brukte distribusjonskanalen for B2B. Nyhetsbrev kan fungere veldig

Fordeler med Facebook Business Manager og Facebook Ads Manager

Facebook Business Manager og -Ads Manager er hjelpeverktøy som gjør det enklere for bedrifter å markedsføre på Facebook. Lurer du på hvilke fordeler dette kan

Performance Marketing – Hva er det?

Digital markedsføring skaper mulighet for å hente ut data, skaffe målbare resultater og optimalisere kampanjer. Ved bruk av Performance Marketing kan du finne ut hva

Sjekkliste for en optimal landingsside

Når bedriften din skal generere leads og nye salgsmuligheter, er det viktig med en god landingsside som får den besøkende til å foreta en bestemt

Digital markedsføring uten tredjepartscookies

Den digitale markedsføringshverdagen slik vi kjenner den i dag er i ferd med å endres, når Google faser ut tredjepartscookies i løpet av 2023. Det

Kontekstuell annonsering

Kontekstuell annonser kan høres nytt ut for mange, men grunnprinsippene har vært aktuell i mange år. Det handler om å plassere de mest aktuelle annonsene

Dynamiske annonser – Hva er det?

Det slenges ut mye forskjellige navn på annonser og det kan være vanskelig å navigere mellom de ulike typene. I dette blogginnlegget kan du lese

Do’s and Don’ts på Instagram

På rett over 10 år har Instagram vokst fra å være en bildedelings-app til å bli et senter for bedriftsaktiviteter. Med en bedriftsprofil har du