Dynamiske annonser – Hva er det?

Dynamiske annonser

Det slenges ut mye forskjellige navn på annonser og det kan være vanskelig å navigere mellom de ulike typene. I dette blogginnlegget kan du lese om dynamiske annonser,
som bruker maskinlæring til å formidle annonsene dine når du har
flere målgrupper og/eller et stort volum av produkter.
Les videre for å finne ut hvordan de funker og hvorfor din bedrift bør bruke dynamiske annonser.


HVORDAN FUNKER DYNAMISKE ANNONSER?

Dynamiske annonser leverer automatisk relevante annonser til relevante tjenester og/eller produkter, basert på folks interesser, intensjoner og handlinger. Annonseinnholdet er basert på informasjon fra nettbutikken din. På denne måten slipper du å opprette individuelle annonser for hvert produkt og/eller tjeneste du selger.

Dynamiske annonser på Facebook

På Facebook kan du opprette en katalog over dine produkter og tjenester, istedenfor å manuelt konfigurere hvert annonsesett. Når en kunde viser interesse for en vare fra katalogen din, genererer Facebook automatisk en annonse tilpasset den personen.

Dynamiske annonser på Google

På Google blir overskrifter og landingsside i dynamiske søkeannonser generert ved hjelp av innhold fra nettsiden din. Google Ads velger landingsside for nettsiden din basert på Google-søk og søkeord du har på nettsiden din.

HVORDAN SER DYNAMISKE ANNNONSER UT?

Dynamiske annonser er helt like som vanlige annonser, enten det er bilde, karusell eller story. Det er viktig at nettsiden din har god kvalitet dersom de dynamiske annonsene skal levere best mulig resultat.

Dynamiske annonser

HVORFOR BØR DIN BEDRIFT BRUKE DYNAMISKE ANNONSER?


Ved at relevant annonseinnhold automatisk blir levert til kunder basert på atferd og interesser, sparer du tid. I tillegg, er kampanjene alltid på og blir kontinuerlig automatisert uten at du trenger å konfiguere hver enkelt annonse. Du kan finne nye kunder gjennom bred publikumsmålretting, ved å nå folk som har vist interesse for dine produkter (eller produkter som ligner på dine).

Les mer om bred publikumsmålretting på Facebook her.

NÅR SKAL DIN BEDRIFT IKKE BRUKE DYNAMISKE ANNONSER?


Du bør ikke bruke dynamiske annonser dersom nettstedet ditt stadig endres, om den ikke har optimaliserte sider hvor man kan identifisere temaer og søkeord og om nettsiden din krever at brukerne logger på for å få tilgang til innholdet.

Vi hjelper våre kunder daglig med annonsering Facebook og Google. Trenger du hjelp med dynamiske annonser eller generell annonsering på nett?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat.

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.