Engasjerende søkeannonser med bildeutvidelse | Google Ads

Visste du at i dagens samfunn forventer folket en visuell opplevelse når de ser produkter og tjenester på nett? Forbrukere i hele verden oppgir 86% at de forventer at bedrifter tilbyr bilder når forbrukerne handler på nett. Har du fått med deg at Google tilbyr bildeutvidelse på dine søkeannonser?

SLIK FUNGERER BILDEUTVIDELSER

Når potensielle kunder søker i Google og din annonse vises, vil de se:

  • Overskriften
  • Beskrivelsen
  • Nettadresse
  • Bilde
Food-delivery-fra-Google
Kilde: Bilde fra Google

DETTE BØR BILDENE DINE VISE

Bildeutvidelse gir deg muligheten til å supplere søkeannonsene dine med inspirerende, relevante og visuelle fremstillinger av dine produkter og tjenester. Utvidelsen gjør det enklere for dine potensielle kunder å finne ut mer om bedriften og inspireres til å utføre handlinger – spesielt på mobilenheter.

KAN ØKE KLIKKFREKVENSEN

Resultatene viser at annonsører som benytter seg av bildeutvidelser i gjennomsnitt oppnår en økning på 10% i klikkfrekvensen når bildeutvidelsen vises sammen med mobilsøkeannonsene.

DETTE KREVES AV DEG

Hvis du ønsker å benytte deg av bildeutvidelser, må følgende være på plass:

  • Kontoen må ha overholdt Google sine retningslinjer over tid.
  • Kontoen er i en kvalifisert vertikal eller undervertikal. Dersom du går innunder sensitive vertikaler eller undervertikaler, kan du ikke benytte deg av bildeutvidelser (f.eks. ifm. Alkohol, gambling eller seksuelt innhold).
  • Kontoen din må ha vært åpen i mer enn 90 dager

VIKTIG Å HUSKE PÅ

Ha fokus på kvalitet. Sørg for at bildet ikke er uklart og viser tydelig sammenheng med tekstannonsene dine.

Høyde/bredde-forhold Høyde/bredde- forhold Obligatorisk?
Kvadrat (1 x 1) Ja
Liggende format (1,91 x 1) Valgfritt, men anbefalt
Filformater PNG, JPG, statisk GIF
Bildeoppløsning Høyde/bredde- forhold Minste antall piksler Anbefalt antall piksler
Kvadrat (1×1) 300 x 300 1200 x 1200
Liggende format (1,91×1) 600 x 310 1200 x 628
Maksimal filstørrelse 5120 kB
Anbefalt trygg plassering i bildet Plassér viktig innhold innenfor de midtre 80 % av bildeområdet.

Merk: Ved å opprette bildeutvidelser bekrefter du at du eier alle juridiske rettigheter til det aktuelle bildet, at du har tillatelse til å dele det med Google, og at Google kan bruke det på dine vegne i annonsering eller til andre kommersielle formål.

Les også: 5 spørsmål og svar om Google Ads

Kilder:
https://support.google.com/google-ads/answer/9566341?hl=no

https://support.google.com/google-ads/answer/10700789 

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.