Med Google Shopping Ads kan du øke trafikken til ditt nettsted, samtidig som varene dine får økt synlighet. Lurer du på om dette kan være noe for din bedrift? Les videre og bli overbevist.
GOOGLE SHOPPING ADS – HVA ER DET?
Google Shopping Ads er en type annonser fra Google som lar deg vise fram produktene dine. De blir vist med bilde, pris, tittel og navnet på bedriften din til de som søker etter det du tilbyr. Du kan tilpasse annonseinnholdet, sette budsjett og enkelt måle resultater i Google Ads.
HVORDAN FUNKER GOOGLE SHOPPING ADS?
For å opprette og drifte Shopping-annonser, må du opprette Shopping-kampanjer. Ved å sette opp produktgrupper, etter for eksempel kategori, produkttype eller merke, kan du velge hvilke produkter som skal vises i hvilken kampanje. I motsetning til søkeannonser, slipper du å velge søkeord og tilpasse annonsene dine til hvert produkt. I stedet, setter du opp en produktfeed i Google Merchant Center og kobler denne til Google Ads- kontoen din. Informasjonen du legger inn i Google Merchant Center bestemmer hvilke søkeord dine produkter vises på og genererer annonser automatisk.
Les om Google Merhant Center her.
HVOR VISES GOOGLE SHOPPING ANNONSER?
Google Shopping annonser vises enten øverst eller til høyre under Google-søk på både mobil og desktop. På denne måten når du forbrukerne når de i kjøpermodus og søker etter dine produkter.

Det finnes også en egen fane for shopping, som kun viser shopping-annonser, både i vanlig søk og i fanen for bildesøk.

NÅR BØR DIN BEDRIFT BRUKE GOOGLE SHOPPING ADS?
Google Shopping er ment for å selge fysiske produkter og du må ha en nettbutikk. Dersom du selger tjenester, er søkeannonser bedre for din bedrift.
HVOR MYE KOSTER GOOGLE SHOPPING ADS?
Det å vise Shopping-annonsene dine i søkeresultater, koster ingenting. Du betaler kun når noen klikker seg videre til nettstedet ditt og ser på varene din.
Vi hjelper våre kunder daglig med Google Ads. Ønsker du å starte med Google Shopping, men vet ikke hvor du skal begynne? Ta kontakt for en uforpliktende prat!