Ipsos Q3’21

Ipsos Q3'21

Hvert kvartal oppdaterer Ipsos sin SoMe-tracker og gir deg innsikt i profiler, brukerfrekvens og utvikling i sosiale medier. Tredje kvartal (Q3) gir innsikt fra juli – september 2021. 

I SoMe-trackeren finner du oppdaterte tall for blant annet Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter og YouTube. Nytt for tredje kvartal er at SoMe-trackeren også inkluderer TikTok. 

 

PROFILER I BEFOLKNINGEN

Sosiale medie-profiler i befolkningen
Antall profiler på sosiale medier i befolkningen

 

Les også: Ipsos SoMe-tracker Q1’21

 

DAGLIG BRUK AV SOSIALE MEDIER

Daglig bruk av sosiale medier
Prosentandel av hvor mange som bruker SoMe daglig

OPPSUMMERING 

  • Facebook er det sosiale mediet hvor folk flest har en profil og som 68% sier de bruker daglig.  
  • Vi ser det er gjennomgående flest kvinner som har profiler, bortsett fra på TikTok og LinkedIn hvor de er flest mannlige brukere.  
  • Tiktok har et mindre antall profiler enn LinkedIn, men det er 15% som sier de bruker TikTok daglig – versus kun 4% på LinkedIn.  
  • Instagram og Snapchat har begge stabile tall, både på antall profiler og daglig bruk. 

 

Her kan du lese Ipsos-rapporten i sin helhet.  

 

Trenger du hjelp med sosiale medier? Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende prat. 

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.