Slik kan du få bedre resultater med nyhetsbrev

Slik kan du få bedre resultater med nyhetsbrev

Innholdsmarkedsføring_nyhetsbrev

Fungerer det? Hvor ofte bør jeg sende ut nyhetsbrev? Og hva er viktig å tenke på når jeg lager et nyhetsbrev? Dette er spørsmål som mange lurer på. Vi tar for oss hvorfor nyhetsbrev er et godt verktøy og ti tips til hvordan du kan få bedre resultater med nyhetsbrev.

Hvorfor er nyhetsbrev et godt verktøy?

Enkelt og greit er nyhetsbrev et godt verktøy fordi det fungerer og er målbart. Det kan gi flere klikk, lesere og konverteringer på nettsiden din. I tillegg er det enkelt å utforme. Nyhetsbrev er en kanal som er billig eller til og med gratis. Dette varierer etter antall mottakere og hvilket verktøy du bruker.

Ti tips til hvordan du kan få bedre resultater

1. Vær personlig

Bruk navnet til mottaker og vis at du vet hvem du skriver til. Du kan også være personlig ved å bruke navnet ditt som avsender.

2. Skriv relevant innhold og bruk viktige søkeord

Finn ut hva mottakerne ønsker å lese mer om. En søkeordsanalyse kan avdekke hva din målgruppe søker etter.

Vil du vite mer om søkeordsanalyse? Få en gratis og uforpliktende konsultasjon!

3. Ha gode landingssider

Pass på at landingssiden(e) du bruker er relevant for innholdet i nyhetsbrevet og at landingssiden er mobilvennlig.

4. Nevn det viktigste først

Ha et fengende emnefelt og skriv gode overskrifter. Pass på å ha det viktigste innholdet øverst for å fange leseren raskest mulig.

Les også: Slik skriver du en fengende overskrift!

5. Planlegg nyhetsbrevene

Finn ut hva du skal skrive om og når det skal sendes ut. Dersom du har sesongbaserte produkter eller tjenester, så er det spesielt viktig å planlegge innholdet basert på sesong.

6. Lag et mobiltilpasset nyhetsbrev

Sørg for å utforme nyhetsbrevet for mobil, siden flertallet leser mail på mobil.

7. Ta hensyn til personvern

GDPR krever at du innhenter samtykke fra mottakerne og har gjort avmelding lett tilgjengelig.

8. Bruk tydelig handlingsoppfordring

Vil du at leserne skal lese mer, laste ned en fil, besøke nettsiden eller kjøpe et produkt? Bruk knapper som fører leseren til rett sted.

9. Vær bevisst på tidspunkt

Analyser målgruppen din og finn ut når leseren mest sannsynlig vil være på mobilen. Skal nyhetsbrevet leses på vei til jobb, på vei hjem fra jobb eller ved leggetid?

10. Få flere lesere

Engasjer målgruppen ved å benytte flere kanaler. Vær tydelig på hvorfor ditt nyhetsbrev er verdt å lese. Eksempelvis: Hold deg oppdatert/vær med i trekningen/motta PDF eller E-bok.

Vil du komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Fyll ut kontaktskjema og vi vil kontakte deg så fort vi kan!