Spring Friday 2021 – vårens svar på Black Friday

Spring Friday 2021 – vårens svar på Black Friday

Spring Friday

Det dukker stadig opp nye handledager, og Spring Friday er en av dem. Dette er dog ikke en ukjent dag, men en omdøpt Green Friday. For å differensiere dagen fra miljøbevegelsen «Grønn fredag», har denne dagen nå blitt Spring Friday for shoppingglade mennesker. Den 30. april går handledagen av stabelen – og vi gir deg tipsene for annonsering opp mot dagen.

Hvorfor skal jeg annonsere på Spring Friday?

Nordmenn er glad i shopping, og store handledager skaper mye oppmerksomhet. Dette betyr at sannsynligheten for at dine kunder er på nett og /- eller fysisk i butikk for å se etter tilbud er stor. Det er spesielt i slike situasjoner vi ønsker å være synlig, men også tydelig på hvilke tilbud vi har tilgjengelig for våre kunder.  

Hvor bør jeg annonsere?

Når det gjelder hvor du bør annonsere, så varierer dette fra bransje til bransje. Mange har svært gode resultater med Facebook og Google Ads. Hvis du er usikker på hvor du bør annonsere for å få mest igjen for annonsekronene, gir vi deg en pekepinn på hvor du burde starte med Spring Friday annonsene dine.

Facebook-annonsering

Facebook er nordmenns foretrukne sosiale mediekanal, og dermed kan denne nesten ikke utelukkes når det gjelder annonsering. Ifølge Ipsos har hele 84% av Norges befolkning en bruker på Facebook, og 69% er innom daglig.

Du trenger ikke å være ekspert for å annonsere på Facebook, men litt kunnskap gjør det enklere å treffe riktig målgruppe. Den vil være til stor fordel for deg om du allerede har implementert Facebook Pixel på nettsiden din. Hvis ikke, så er dette en god start for videre annonsering på Facebook.

Velger du å annonsere gjennom Facebook Business Manager kan du velge å plassere annonsene dine på Instagram i tillegg til Facebook. På denne måten når du enda bredere ut.

Les også: Facebook fjerner liker-knappen

Google – Ads annonsering

Nordmenn googler, ikke bare litt – men mye. Vi søker etter alt vi lurer på, fra sykdommer vi frykter at vi har, til baderoms produkter og sydenturer. Det er ingen grense for hva vi kan søke etter, og ikke minst hva vi finner. Poenget her er at det er viktig å være synlig når en potensiell kunde søker etter det du tilbyr.

Har du tilbudene klar for Spring Friday kan det være nyttig å sette opp kampanjer i Google Ads allerede nå. Sett opp en god annonse, men riktig budskap og gode søkeord. Du angir selv  budsjettgrensen din, og du betaler kun når annonsene oppnår resultater.  

Vær kreativ – vær synlig

Uavhengig av hvor du velger å annonsere kan det i mange tilfeller være avgjørende om innholdet ditt er merkbart og innbydende. Bruk grafiske elementer og kreativ tekst på bildeannonsene dine. Det er tross alt dine tilbud du ønsker skal komme best frem!

Til slutt, lykke til med Spring Friday og annonseringen!

Ønsker du å komme i kontakt med oss i Blink Marked?

Har du spørsmål relatert til markedsføring eller våre tjenester? Ta en uforpliktende prat med oss. Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg så snart vi får anledning.